Kirjoittaja Viesti

<  Valokuvat ja valokuvaus  ~  Laten kuvatukset

ViestiLähetetty: Ma 09 Tammi, 2017 22:22
AvatarViestit: 45Paikkakunta: JyväskyläLiittynyt: Ma 03 Kesä, 2013 20:22
Ramirez kirjoitti:
Lapsena asuin noiden viimeisten kuvien autiotalojen lähistöllä ja mun vanhemmat asuu siellä suunnalla vieläkin. Jouluna tuli käveltyä tuolla ja edelleen olivat pystyssä. Kauaan eivät enään ole kun tuonne tulee uusi asuinalue.

Tuo valkoinen minkä sisällä on "kaivo" oli autio niin pitkään kun vain muistan. Urbanex ninjan mukaan 80-luvun lopusta. Ite olin jonnena murtautumassa sinne joskus tyyliin vuonna 1995. Pelotti kun rappukäytävässä oli kyltti "hengenvaara"
Muut sensijaan olivat asuttuja vielä kymmenisen vuotta sitten paitsi se poltettu talo joka oli satunnaisesti kesäkäytössä ja autio välillä jonkin aikaa ysärilläkin.

Tuota tietä kun googlailee, niin tulee paljon juttua jostain ympäristökatastrofista tai vastaavasta, jonka takia alue muuttui asuinkelvottomaksi. Tiedätkö tuosta jotain, vai onko se vain urbaania legendaa? :)

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 12 Tammi, 2017 15:59
Viestit: 129Paikkakunta: JyvääskyläLiittynyt: Ke 09 Joulu, 2009 19:08
Late kirjoitti:
Ramirez kirjoitti:
Lapsena asuin noiden viimeisten kuvien autiotalojen lähistöllä ja mun vanhemmat asuu siellä suunnalla vieläkin. Jouluna tuli käveltyä tuolla ja edelleen olivat pystyssä. Kauaan eivät enään ole kun tuonne tulee uusi asuinalue.

Tuo valkoinen minkä sisällä on "kaivo" oli autio niin pitkään kun vain muistan. Urbanex ninjan mukaan 80-luvun lopusta. Ite olin jonnena murtautumassa sinne joskus tyyliin vuonna 1995. Pelotti kun rappukäytävässä oli kyltti "hengenvaara"
Muut sensijaan olivat asuttuja vielä kymmenisen vuotta sitten paitsi se poltettu talo joka oli satunnaisesti kesäkäytössä ja autio välillä jonkin aikaa ysärilläkin.

Tuota tietä kun googlailee, niin tulee paljon juttua jostain ympäristökatastrofista tai vastaavasta, jonka takia alue muuttui asuinkelvottomaksi. Tiedätkö tuosta jotain, vai onko se vain urbaania legendaa? :)

Öljyvahingosta en kauheasti tiedä. Luulen että tuo meni vähän niin kuin urbaanit legendat yleensäkkin eli osa on totta, mutta totuus kuitenkin todennäköisesti on vähän erilainen. Öljyvahinko on tapahtunut, mutta ei nuo talot ole sen takia autioksi jääneet. On niissä asuttu sen jälkeenkin.

Se "kaivo"talo jäi todennäköisesti siksi autioksi, koska perikunta. Muut koska tonttien arvo on niin suuri nyt kun tulee uusi asuinalue. Kahdessä tillinmäkeä lähimpänä olleessa talossa asuttiin vielä noin 10v sitten ja todennäköisesti myös siinä keltaisessa mansardikattoisessa. Oletko kattonut tuon jutun alueesta?

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 28 Maalis, 2017 18:20
AvatarViestit: 45Paikkakunta: JyväskyläLiittynyt: Ma 03 Kesä, 2013 20:22
Pistetäänpäs uusimmalta reissulta Etelä-Suomesta pari kuvaa. Ekan autiotalon sisäkuvat menivät vähän pieleen, kun kuvat piti ottaa kiireellä kohteen sijainnin vuoksi ja sössin kameran asetusten kanssa :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuli myös käytyä ihailemassa kenties Suomen upeinta autiotaloa.

Kuva

Kuva

Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 3/3
43 viestiä
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi